Czy zgłoszenie szkody musi nastąpić na formularzu Zakładu Ubezpieczeń?

W tym artykule odpowiem na jedno z pytań zadawanych często przez osoby poszkodowane w wypadkach drogowych, które brzmi „czy zgłaszając szkodę muszę skorzystać z formularza – druku przygotowanego przez Zakład Ubezpieczeń?

Otóż nie.

Zakład Ubezpieczeń nie może narzucić osobie uprawnionej do wypłaty odszkodowania formy, w jakiej powinna zgłosić szkodę. Tym bardziej Zakład Ubezpieczeń nie może wymagać od osoby poszkodowanej w wypadku drogowym, by zgłaszając szkodę wypełniła oferowany przez ubezpieczyciela formularz. 

Aby skutecznie zgłosić szkodę poniesioną w następstwie wypadku drogowego najlepiej wybrać formę pisemną. Pismo zatytułowane „zgłoszenie szkody” należy złożyć w oddziale zakładu ubezpieczeń lub wysłać je listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Dzięki temu osoba uprawniona do wypłaty odszkodowania zachowuje dowód przyjęcia zgłoszenia szkody przez towarzystwo ubezpieczeniowe. O zaletach zgłoszenia szkody w formie pisemnej możecie więcej przeczytać w  poprzednim artykule zatytułowanym  „jak należy zgłosić  w zakładzie ubezpieczeń szkodę poniesioną w wypadku drogowym?

Osoba, która zgłasza szkodę w zakładzie ubezpieczeń nie korzystając z pomocy profesjonalnego pełnomocnika powinna traktować przygotowany przez ubezpieczyciela formularz zgłoszenia szkody jedynie jako wskazówkę – jakich informacji i dokumentów żąda zakład ubezpieczeń.

Nie namawiam Was, byście nie korzystali z formularzy oferowanych przez zakłady ubezpieczeń. Zwracam jednak Waszą uwagę na to, że formularze przygotowane przez zakłady ubezpieczeń zostawiają za mało miejsca na uzasadnienie tak ważnych elementów zgłoszenia szkody, jak: opis obrażeń ciała doznanych przez osoby poszkodowane na skutek wypadku drogowego, uzasadnienie poniesionej przez osoby poszkodowane szkody majątkowej wynikłej z wypadku, czy też na opisanie krzywdy (cierpienia, bólu, negatywnych skutków emocjonalnych), która towarzyszy wypadkowi drogowemu. Tymczasem to właśnie szczegółowe uzasadnienie szkody majątkowej oraz krzywdy, a także wykazanie jej dołączonymi do zgłoszenia szkody dokumentami (rachunkami, fakturami, oświadczeniami) decyduje o wysokości kwoty odszkodowania i zadośćuczynienia wypłaconej przez ubezpieczyciela.

O tym, jakie dokumenty należy dołączyć do zgłoszenia szkody możecie przeczytać w artykule „jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania odszkodowania od zakładu ubezpieczeń za szkodę wynikłą z wypadku drogowego?

Autorzy: Adwokat Mariusz Stelmaszczyk i Aplikant Adwokacki Patrycja Ponikowska

kontakt: tel: 697 053 659 lub 22 629 00 36

e-mail: biuro@adwokat-stelmaszczyk.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Flaker
  • Gadu-Gadu Live
  • Google Buzz
  • Poleć
  • StumbleUpon
  • Twitter
  • Wykop
  • Drukuj
  • LinkedIn
  • RSS
Ten wpis został opublikowany w kategorii Odszkodowanie, Postępowanie przed zakładem ubezpieczeń, Wszystkie artykuły, Zadośćuczynienie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Czy zgłoszenie szkody musi nastąpić na formularzu Zakładu Ubezpieczeń?

  1. admin pisze:

    Drodzy Czytelnicy
    Zachęcam Was do komentowania tego artykułu oraz zadawania pytań, jakie Wam się nasuną po jego przeczytaniu.Na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć.
    Jednocześnie zapewniam, że szanuję Wasza prywatność. Adres e-mail z jakiego wyślecie pytanie lub komentarz do artykułu nie zostanie wyświetlony.
    Pozdrawiam
    Adwokat Mariusz Stelmaszczyk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *